Jamtli med klassen


Idag på skolan åkte vi till jamtli..! Det var väll sådär, roligare än att ha lektioner iallafall.
Först var det någon som pratade om energi i en timme och vi fick sitta inne och lyssna och kolla på bilder och rösta. Sen fick vi gå ut till någon gård och arbeta, bära sten, göra någon vatten sak, bära ved och baka bröd. Jag och Emma fick göra det bästa, göra bröd eller man skulle rulla en liten bit och sen platta ut den. När vi var klara gick vi ut och åt dom där bitarna och sen var det slut.
Då gick vi och kollade på några söta små lamm, men dom låg bara under ett träd så vi gick ganska fort (!) Vi träffade Lotta vid huvud entren och gick mot bussen.
När vi kom tillbaka till skolan åt vi mat och sen hade vi NO och bild. Fast istället för No hade vi handledning. På bilden hade vi armbrytning och sen fick man rita vad man ville. Jag var såklart bäst i klassen på armbrytning :P. Nu ska jag kolla inför matte provet i morgon plus att jag måste kunna en so text helt utantill till imorogon ! Men jag skriver mer senare, söta kramar Minna <3 !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0